ArgeLabs ÜR-GE’ye Can Veriyor

uretim-gelistirme

Sanayi Gazetesi’ne konuşan ArgeLabs Bilişim Teknolojileri Yönetici Ortağı İlker Çetiner; “Yatırımlarımızın büyük bir kısmını teknolojiye ve ürün geliştirmeye ayırıyoruz” diyor.

Kuruluş vizyonunu yenilikçi uygulamalar üretme ekseninde geliştiren, müşteri memnuniyetiyle yol alan ve teknolojiyle iş fırsatlarını bir potada eriten ArgeLabs, kapalı alan konum belirleme teknolojisinden, veri madenciliğindeki birliktelik kurallarına kadar çok geniş alanlarda faaliyetlerini yürütüyor.

Misyon ve Vizyon

ArgeLabs olarak, yenilikçi mobil çözümler geliştirme, eğitim ve danışmanlık alanlarında hizmet veriyoruz. Yenilikçi mobil teknolojileri seçmiş olmamız ise stratejimiz ile ilgili. Her sektörde mobilin iş süreçlerine entegrasyonunun kaçınılmaz olduğu günümüzde bu hızın giderek artacağını ve bu dönüşümü en hızlı yapan firmaların daha verimli ve güçlü olacağını düşünüyoruz. Bilişim sektörü Türkiye ekonomisi için çok önemli. Bunun herkes farkında, gerekli destekler de bunun göstergesi. Özellikle üniversitelerde kurulan teknoparklar sonrası bir hızlanmanın olduğunu da görüyoruz. Biz de Kocaeli Üniversitesi bünyesinde yer alan teknoloji geliştirme merkezinde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

Yatırımlar ve Hedefler

Şu an itibariyle yatırımlarımızın büyük bir kısmı teknolojiye ve ürün geliştirmeye ayrılmış durumda. Meraklı Marlov adındaki ürünümüze ciddi yatırım yapıyoruz. Türkiye’de alanında tek olan, birçok probleme aynı anda çözüm sunan bir ürün.  Her sektörde anlık müşteri memnuniyeti değerlendirmesi için kullanılan Meraklı Marlov ile firmalar; ürün veya hizmetleri ile ilgili geri dönüşleri en hızlı ve kolay şekilde alabiliyorlar. 2015 yılında kurulan bir firmayız ve daha ürünümüzün birinci fazında olmamıza rağmen önemli KOBİ-kurumsal müşterilerimiz ve müşteri adaylarımız var.  2015 bizim için ürün geliştirme yılı olarak planlanmıştı ancak satışlarımızın da olduğu verimli bir yıl oldu. Ayrıca ürünümüzün kalitesi de onaylandı, KOSGEB desteğini aldık, TEYDEB desteğimiz de değerlendirme aşamasında devam ediyor. Kısaca Meraklı Marlov’dan bahsedecek olursak, müşteri memnuniyetini anlık ölçmek için kullanılan çok güzel bir ürün. Örneğin; bir restoranınız var. Masada bulunan bir karekod veya link ile müşteriniz aldığı hizmeti cep telefonundan hızlı ve kolay bir şekilde doldurabiliyor. Siz de anlık olarak bu değerlendirme sonuçlarını merkezden veya restorandan görebiliyor ve aksiyon alabiliyorsunuz.  Bu uygulamayı müşteri memnuniyetinin önemli olduğu her sektörde kolayca kullanabiliyorsunuz. Kiosk, tablet, web, karekod, mobil uygulama çözümlerimiz ile müşterilerimize geniş bir yelpazede çözüm sunabiliyoruz. Bu yıl ürünümüzün ikinci ve önemli fazlarından birini daha bitirip birçok sektörde bu alanda standart oluşturma hedefimiz var. Bunun için çeşitli çözüm ortaklıklarını konuşuyoruz. Mobil uygulamalarımızında hazır olmasıyla birlikte bireysel kullanıcılarımıza da ulaşacağız ve sosyal medya uygulamalarından biri olacağız. Kullanıcılarımız bu uygulamayı kullanarak hem eğlenebilecek, hem geri bildirim verebilecek hem de çeşitli hediyeler kazanabilecekler.

Koordinasyon Artmalı

Sektörde yer alan firmalarımızın en büyük sorununun iş ortaklıkları olduğunu düşünüyorum. Bunun önüne geçebilmek için teknoloji firmalarının birbirlerine çok yakın durmaları, birbirlerini desteklemeleri ve çözümlerini birbirlerine sunmaları kritik konulardan biri. Amerika’da yer alan silikon vadisinin temel başarı faktörlerinden birisi temelde bu. Eğer biz de teknoloji geliştiren firmalar olarak birbirimizi tanır ve teknolojimizi birbirimizle paylaşabilir, iş ortaklıkları kurabilirsek çok daha hızlı ve verimli olabiliriz. Türkiye’nin bu potansiyelini en iyi şekilde kullanabilmesi için, rekabette dünyada avantaj sağlayabilmesi için daha fazla iletişim halinde olmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunun yanında yeni başlayacak firmalar için devlet katkılarının ve bu katkı sürecindeki bürokrasinin biraz daha firmalar lehine değişmesi gerektiğini düşünüyorum.

Firmalara Tavsiyeler

“Bireylerin çalıştığı ama ekiplerin kazandığı bir dünyada yaşıyoruz. Bu bakış açısıyla bir firmanın spesifik bir alanda kısa sürede başarı sağlaması için çözüm ortaklıkları kurması ve diğer firmalar ile ekip oluşturması ürünün en kısa sürede pazara sunulmasını sağlayacaktır.  Doğru karar verebilmek için ise teknolojiyi yakından tanımalı, doğru teknoloji ile başlamalı ve nitelikli insan kaynağı ile çalışılmalıdır. Ayrıca gelişmek isteyen firmalar için özel sektörde kendilerine yön verebilecek sosyal oluşumlara dahil olmak, danışmanlar ile ilerlemek de önemli kazanımlar sağlayacaktır.”

Sanayi gazetesi, 321. sayı